molekul.kecil.adda: :: the best moment i ever had with HER ~UMI~ ::

:: the best moment i ever had with HER ~UMI~ ::

assalamualaikum smua ..
korang wat aper ??
dah solat zohor ..
weekend .. weekend oh weekend ..
aku xg maner2 pon ..
just stay kat bilik .. 
n nk study ckit ..
coz ader on9 test FRENCH ...

bila asyik dup melayan perasaan ..
tiba2 hati jdi sayu .. pilu .. hingga menitiskan air mata ..
mengenang kembali kenangan 21 tahun bersama UMI tersayang ..
pejam celik pejam celik ..
dah dekat setahun UMI pergi meninggal kan aku sekeluarga..


7.1.2011..
umi PERGI ...
kembali pada pencipta ..
saat i2 ALLAH jer yg tahu perasaan aku ..
bila kehilangan INSAN tersayang ..
yg selama ini menjaga aku bagai MENATANG MINYAK YG PENUH ...
terkulai layu badan aku tatkala sampai d halaman rumah ..
kejang segala urat saraf hingga terpaksa d gendong ...
pengsan .. sebakk .. luluh .. 
air mata menitiskan bagaikan air hujan ..
menitis tanpa henti ...
apatah lagi bila aku menatap wajah UMI yg terkujur kaku ..
sekali lagi aku kekejangan ...
tgn dan kaki xmampu bergerak ..
betapa seksanya bila menatap sekujur tubuh yg sudah tidak bernyawa ...

21 tahun ....
aku mengharungi susah senang hidup bersama UMI ...
duka gembira ..
gelak ketwa bersama UMI ..
namun aku BERSYUKUR ..
kerana aku d beri kesempatan utk merasai semua nye ..
mungkin maseh ader insan lain yg tidak bernasib baik ..
langsung tidak dpt merasai kasih sayg seorang IBU ..
aku bersyukur YA ALLAH ...

indah nya saat i2 ...
UMI lah peneman ku ..
tatkala boring ...
msj umi la jdi peneman ..
aku selalu bermsj dgn umi bila boring ..
soklan pertama yg umi akan tanya 
"bila ADA nk balik"
"UMI boring la xder ADA"
"abi n adik selalu xder kat umah, tinggal umi sorang2 sokmo"
dan bila aku kata "minggu ni ADA balik"
mula la UMI merancang macm2 ..
tanya aku nk mkn aper ..
sediakan segalanya yg aku perlukan ..
nk g PICNIC la ...
i2 la .. ini la ...
betapa indah nye saat i2 ..
segalanya masih segar d INGATAN ..
xkan aku lupa walau SESAAT ..

akulah PERMAISURI bila berada di rumah ..
tdo sampai tgh hari ..
aku hanya akan bgun bila umi panggil ..
"ADA, bgun la .. mkn nasi.. umi dah sediakan smuanya"
saat 2 bru aku akan bgun ...
mkn2 n berceloteh bersama UMI ...
macm2 cerita akan dtg dr mulut UMI ...
segala DRAMA bersiri akan d ceritakan pada aku ...
rindunya SAAT i2 ...
andai nyer masa bleh d putar semula ..
YA ALLAH ...
maafkan aku kerna mengeluh d atas smua yg berlaku pada ku ..


aku xpenah masak ...
aku cuma di beri peluang utk tlg shj ..
TP aku suka kemas umah ..
aku akn kemas umah n basuh kain ..
dan bila aku bgun lewat ..
apa yg aku dgr dr mulut UMI ..
"biar la die tdo .. die penat 2 .. kat umha je die bleh tdo puas2"
YA ALLAH .. 
begi2 HEBAT kasih seorng UMI ...
air mata bercucuran tatkala aku mengarang ....
hanya i2 jer mampu melegakan hati ku ...

dan sekarang ...
selepas 9 bulan umi pergi meninggalkan aku ...
macm2 dah aku pelajari ..
aku lah penganti umi ..
aku HARUS ...
smua dah berubah ..
aku menjadi seorang yg bru ..
belajar dr ZERO ..
aku dah pandai mask ...
pendek kata .. aku mencuba tuk segalanya ..
aku bgun awl ..
utk memask .. kemas umah ..basuh baju ..
dan segala jenis kerja yg penah UMI aku lakukan sbg surirumah ..
selama 4bulan cuti smester lepas ..
aku belajar segalanya ..
aku cuma menjadi SURIRUMAH ..
jaga mkn pakai ABI,ADIK dan ABANG aku ..
Alhamdulillah ..
mereka memuji maskn ku ..
mereka menghargai apa yg aku lakukan .. 
mereka selalu menolongku ..

TERIMA KASIH YA ALLAH ..
KERANA MASIH MENGURNIAKAN MEREKA UTK AKU ..
BERADA D SAMPINGKU D SAAT SUSAH DAN SENANG ..

DAN UTK UMI TERSAYANG ..
ALFATIHAH ..
ADA DOAKAN ROH UMI D TEMPATKAN D GOLONGAN PARA SOLEHAH ...
AMIN YA ALLAH .

3 comments:

Lyaa Suriany said...

amin.
smoga dia ditmpt kn dikalangan org yg beriman

Myshuttergeek said...

al-fatihah untuk ummi tersayang... ;(

@dD@ said...

al fatihah :(