molekul.kecil.adda: ** UNTUK SI KUMBANG DAN JUGA SANG BUNGA **


** UNTUK SI KUMBANG DAN JUGA SANG BUNGA **


kepada LELAKI

~apabila kau BERJUMPA dngan seorang DARA . yang bnyk memberi HARAPAN dengan sepenuh JIWA 
jangan biarkan dia MENUNGGU . jangan lah sampai dia BERLALU .

~SESAL dan KESAL engkau nanti jadinya . bila BUNGA mu DIRAYU orang . kemanakah engkau akan MENCARI apabila sang BUNGA kau melangkah PERGI .

NAMUN

~apabila engkau berjumpa dengan seorang DARA . yang terlalu banyak MEMINTA tiada bertimbang RASA . jangan DIMANJA atau DIPANDANG , walau pun hanya SEBELAH mata .

~RESAH dan GELISAH engkau jadinya . bila PERMINTAAN tidak kau TUNAIKAN . bagaimanakah untuk engkau TURUTKAN ,apabila tuntutan itu tidak mampu kau BERIKAN . 

kepada PEREMPUAN

~apabila engkau berjumpa dengan seorang TERUNA .yang banyak BERKORBAN dengan seikhlas HATI . jangan buatkan dia KECEWA . jangan lah sampai dia MERANA .

~SESAL dan KESAL engkau jadinya . bila KUMBANG mu berpaling ARAH . kemanakah engkau akan MENCARI apabila si KUMBANG kau melangkah pergi .

NAMUN

~apabila engkau BERJUMPA dengan seorang TERUNA . yang banyak memberi HARAPAN dengan sepenuh JIWA . jangan biarkan dia PERGUNA mu , jangan lah sampai dia MENGHANCURI mu .

~SESAL dan KESAL engkau nanti jadinya . bila MARUAH mu di RAMPAS teruna . kemanakah engkau akan MENCARI apabila TERUNA telah menjauh pergi . tinggallah engkau MENANGGUNG seorang DIRI 


renung2kan dan selamat beramal 
(^^) 


2 comments:

Miss AdDA said...

tenkiu sanam .. cm ni la bila hati dah frust mennonggeng :)

Des Moines Stone Contractors said...

Heello nice blog