molekul.kecil.adda: :: programming vb6 ::

:: programming vb6 ::

Assalamualaikum semua .. korang mesti bz study kan ?? huhu .. same la kita .. aku bz ngn programming .. individual and grouping final project .. waaaaaaaaaaa .. susah jugak la bg seseorang yg xder kepakaran sgt mcm aku neh … tp berkat kesabaran dan ketekunanan .. akhirnya aku Berjaya ciapkan .. system backup for electronic records .. korang taw x ?? confirm taw kan .. heheheh .. aku guna visual basic06 jer … xsampai lagi tahap guna C++ …

:: sir, sy bergambr kejab yer :: 
:: ER lab ::


 :: interface tuk backup system aku ::

 :: interface tuk backup records ::

Lega seribu kali lega lega taw .. mane tak nye .. kitorang kena ngadap benda ni n paham coding2 yg kitorng guna .. waaaaaa .. seksa mata ngadap coding taw .. bila system ni ciap .. 2ngu masa jer skrng nk g 2njuk kat lect aku yg double triple encem 2 J .. hehehehehe …


Nah aku bg coding kat korang J

    Dim CN As ADODB.Connection
    Dim rs As ADODB.Recordset
    Set CN = New ADODB.Connection
    Dim sql As String
    Set CN = New ADODB.Connection
    Set rs = New ADODB.Recordset
    rs.CursorLocation = adUseClient
    rs.CursorType = adOpenStatic
    rs.LockType = adLockReadOnly
    CN.Open "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=" & App.Path & "\filedetail.accdb"
    rs.Open "SELECT * FROM filedetail ", CN, adOpenKeyset, adLockOptimistic, adCmdText
     If rs.EOF Then
     On Error Resume Next
     Else
     Set DataGrid1.DataSource = rs
    MsgBox "file found", vbInformation, "successful"
    End If
    End Sub


dah la erk ... byk sgt coding lau aku nk copy n paste kat cni :)
hehehhehehe ...
nanti korang nk coding mtk la ngn aku .. aku leh jer bg .. free of charge .. hehheh ..
ok la .. nk godek2 system ni la ...
bubye syg2 ku :)



No comments: