molekul.kecil.adda: Nasi Ulam Cikgu

Nasi Ulam Cikgu

Assalamualaikum semua .. meh cni meh .. Miss Adda nk 2njuk kebanggaan negeri kelahiran Miss Adda ni .. KELANTAN yg terchenta :) nasi ulam n budu .. lau korang mkn mmg perghhhhhh, xjenero tdo .. dup tringat tulo *pehe dop ayat klate miss adda 2 ??

Bagi penduduk KLATE, restoran Nasi Ulam Cikgu atau Nasi Ulam Kraftangan ini memang soho sgt2 . Ia sangat terkenal dengan masakan kampung asli Negeri Kelantan yang menggunakan resipi turun temurun keluarga Cikgu Hamid.


Lokasinya sangat strategik iaitu berdekatan dengan pintu gerbang Kota Sultan Ismail Petra di dalam Kampung Kraftangan.Harga pula memang tersangat berpatutan. rugi lau korang dtg KLATE tp xmake nasi ulam ni ..

Keunikan kedai ini ia mempunyai beraneka jenis ulam-ulaman. korang leh pilih ape jer jenis ulam yg korang nk mkn .. Miss Adda kdg2 xdpt nk cam ulam apakah yg d sediakn 2 .. sbb dah overload sgt .. hahahaha :)


:: ni antara yg menjada feveret Miss Adda :: perghhh meme terbaik la .. BUDU n ULAM ::

:: jeliro n celup mucung la ::

Jika anda datang dengan keluarga yang ramai, elok buat tempahan meja terlebih dahulu kerana boleh dikatakan tiap-tiap hari kecuali Jumaat pengunjung tersangat ramai terutamanya semasa waktu puncak jam 1 – 2 ptg.

Bayangkan semasa cuti sekolah, bukan sahaja pelancong, malah orang bekerja di sekitar KB pun sentiasa makan di sini. Jadi, bersedialah ‘berebut’ meja jika datang pada waktu sebegini. Kalau boleh, datang lebih awal iaitu jam 11 atau 12 tengahari.

Restoran ini boleh dikatakan ‘signature restoran’ di negeri Klate. 

:: meh jeput meh KLATE .. bleh sambil2 g jale umah Miss Adda ::

nak mari oyat la ko Miss Adda deh :)

:: ambo saye KLATE ambo ::


2 comments:

Sherlyanna angiela Martin said...

follow u

TiramiSu said...

hye u.. mintak izin nak ambik gambar u satu memeng menggiurkan nasi ulam tu.. tq muax